sunnuntai 8. helmikuuta 2015

Ihonhoitoa

En tiiä johtuuko tyroksiinista vai sokerista mitä oon kyllä vetäny aina ihan törkeenä, mutta mun iho on ihan kamala nykyään. Hirveesti finnejä ja etenkin on alkanut tulemaan niitä ihonalaisia, suuria kipeitä möttejä. Jumalauta. 

Haluaisin mennä ihonpuhdistukseen, mutta nyt ei kyllä ole sellaiseen varaa. Hämeenlinnassa taisi maksaa sellainen 69€. Tässä muutamia sota-aseita mun paskaa ihoa vastaan, mitä käytän päivittäin / viikottain. 


Garnierin kasvovesi. Tätähän on nyt kamalasti mainostettu. En osaa oikein sanoa, että onko tämä nyt parempaa kun mikään toinen kasvovesi, mutta ihan kasvovetenä ajaa asiansa. Mun herkälle ja atooppiselle iholle on ainakin sopinut hyvin.

Lumenen clear it up! Kuorii hellävaraisesti ja puhdistaa. Ihan samanlaista mönjää kun Nivean vastaava mitä olen käyttänyt, mutta toimii ihan jees peruspuhdistukseen.


Seuraavaksi kosteutuspuoli. 
Jokaisen trendikkään keittiöstä ja kylppäristä löytyy nykyään kookosöljyä. Mulla se on ihan toi Cocovin kookosöljy. Ihan hyvää settiä. Käytän ruuanlaitossa, hiuksiin ja iholle. Kookosöljyn terveellisyydestä ruuanlaitossa ollaan kahta eri mieltä, koska se sisältää kovia rasvoja jotka yleisesti ottaen on huonoja. Toisaalta kookosöljyllä on paljon hyviä vaikutuksia myös. Ostin tätä alunperin sen vuoksi, että kilppariryhmässä suosittelivat paleluun. Iholla ja tukassa jees, käytän tukkaan ja ihoon 1-4 krt kuukaudessa.

Erisanin perusrasva on aika jees. Erisaneissa ei ole hajusteita joten ne sopivat allergisille ja astmaatikoille - eli just mulle. Koostumus on miellyttävä ja se leviää helposti. Imeytyykin suht nopeasti. 

Nivean peltipurkkirasva. Täähän on tosi suosittu tuote. Ja ihan parasta! Vaikka onkin sellasta tököttiä että saa tosissaan levitellä naamaansa, kyllä se myös toimii. Mun iho on paljon kimmoisampi ja kosteampi ihan satavarmana ja se johtuu tästä Niveasta. Loistava. Lisäksi se tuoksuu hyvältä <3

Iholle on myös tärkeää saada erilaisia rasvahappoja ja muita lisäravinteita. Rasvahapoista en ottanut nyt kuvaa, mutta omega 3 tulee syötyä säännöllisen epäsäännöllisesti. Sitten on ystävämme sinkki. Lisäksi mulla on tuollasta Solgarin Skin, Nails and Hair -nappulaa. Sisältää erilaisia juttuja, mitä iho, kynnet ja hiukset tarvitsevat hyvinvointiin. Myös MSM -jauhetta syön säännöllisen epäsäännöllisesti. Tänään koitin taas aloittaa tuon säännöllisemmän. Se vaan maistuu niin helvetin pahalta, että ei kamalasti innosta :D 



Tällä hetkellä iho voi paremmin kun esimerkiksi 2 viikkoa sitten. Kiitän tästä Nivean peltipurkkirasvaa sekä kasvoveden säännöllistä käyttöä. 

On olemassa monia lisäravinteita näiden lisäksi, mitkä jeesaa ihoa (ja hiuksia). Tässä vaan oli muutama, mitä itse tulee enempi käytettyä. Kaksi tärkeintä asiaa ihon hyvinvoinnille ovat kuitenkin puhdistus (ÄLÄ IKINÄ NUKU MEIKIT NAAMALLA, AINA POIS) ja veden juonti! Vesi, halvin hoito moneen asiaan.


Jakakaa ihmeessä mun kanssa. mikä teitä on auttanut hiusten ja ihon hyvinvointiin? :) 

2 kommenttia:

  1. Vesi on se isoin juttu. Heti jos juo vähemmän muutamina päivinä niin sen huomaa ihossa nopeesti...

    Mullon atooppinen iho ja tykkään naamaan käyttää tota nivean peltipurkkirasvaa, se vaan on niin hyvää :) Ja sitten kasvopesuun dermosilin tuotteita :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ja mä huomaan siinä, etten jaksa juosta yhtään niin pitkiä matkoja jos oon pari päivää lintsannu veden juonnista :D Jotenkin se muka aina "jää"... pitää kunnostautua siinä taas. :)

      Joo toi on ihan huippua toi Nivea, vaikka onkin tosiaan aika raskasta kamaa :D Pitääkin kokeilla noita Dermosileja :)

      Poista

Asiattomat kommentit menevät poistoon.